Rodica Simion (1955 – 2000)

Rodica Simion

Am dat de numele ei dintr-o pura intamplare.

Avusesem un interviu telefonic cu un inginer de test. Aproape din greseala i-am dat o problema mai grea decat am banuit initial. Celor care nu sunt specializati in test le dau problema directa care e destul de simpla, dar astuia mi-a venit pe chelie sa-i dau „reciproca” – sa genereze date de test aleatoare. Dupa ce omul a muncit 2 zile la dansa mi-a trimi o bolmojeala. Intre timp, verificand ca nu e chiar asa usor de generat datele aleatoare am zis sa-mi fac pentitenta studiind o problema mai generala.

In felul asta am dat de numele matematicienii romane, disparuta prematur dintre noi, recunoscuta cu rezultate si demonstratii elegante pe problema respectiva.: http://en.wikipedia.org/wiki/Noncrossing_partition

Rodica Simion, unul din miile si zecile de mii de romani talentati care au ales sa-si urmeze o vocatie pe aiurea.

Lasă un răspuns

